Historia

En kille går förbi ett hus med skylten: Talande hund till salu.
Han ringer på och ägaren visar honom till trädgården där en liten labrador sitter på en gunga och glor i marken.

- Kan du verkligen tala? frågar killen och sätter sig bredvid.

- Yep, muttrar hunden.

- Så...? Vad är din livshistoria då?

- Tja du.. Jag upptäckte min gåva ganska tidigt och kände att jag kunde göra en insats för samhället.
Så jag gick till CIA och de anställde mig på kuppen som under cover spion i alla möjliga sammanhang.
Åkte land och rike runt, satt i rum med världsledande personer och inte en enda gång blev jag avslöjad.
I flera år rörde jag mig i skumma kretsar och tjänade mitt land. Men med tiden kände jag hur kroppen gav med sig, sinnena försvagades och jag tog ett lugnare jobb på flygplatsens övervakningstjänst.
Hade väl en del fruar och några hundra avkommor, men nu sitter man här, ganska grå och sjaskig i pälsen.

Killen var imponerad av hundens historia och gick till ägaren för att betala.

- Du får honom för en hundring, sa ägaren nonchalant.

- Hur i all världen kan du sälja honom för endast en hundring?

- Äh du vet, han ljuger ju så förbannat mycket...


Kommentarer
Postat av: vivan

Ha.ha ha den var bra...tack för ett gott skratt på

kvällskvisten....kramiz

2008-07-01 @ 22:43:46
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test