Utställning Norrköping

Klockan 6.15 blev jag placerad - Valle - brevid lillmammsen Michis i mammsens mammas bil.
Jag fick sitta i den "mjuka" hundburen då bilen inte har så stor bagagelucka så att den andra hundburen får plats.

Vi hämtade mammsens mamma och började köra mot Norrköping.
Det tog ett tag - 1,5 timme - och jag var dölycklig när vi kom fram. Hoppade upp och ner på gräsmattan medans mammsen packade ur bilen.

När vi kom fram till ringen - nr 11 - såg vi att det inte fanns plats i skugga, så det var bara att sätta upp hundbur, stolar och barnvagn brevid ringen - i solen. mammsen la ett täcke över min hundbur och så fick jag sitta där en stund tills allting i ringen började.

Jag skulle in som nr 18 i ringen tillsammans med 3 andra hundar.
Mammsen tog ut mig i god tid och försökte få mig att vara i skuggan, men det var jättevarm ändå.

Det tog ett tag innan jag fick visa upp mig på bordet för domaren då han var jättenoga och gick igenom hela kroppen på alla. Jag var ju sist av 4. Mammsen ställde upp mig och det gick relativt bra förrutom ett evigt flåsande i domarens ansikte. Jag galopperade lite grann när vi skulle visa upp oss, men vi gick vidare i första rundan som tur var.
Sen blev jag placerad som 3:a !

Så resultatet blev :

Ukl : 1:a                                           = unghundsklass
Kk : 3:a                                             = konkurrensen













Och här är kritiken som domaren Bengt-Åke Bogren skrev :

"Hane med härligt huvud,
bra nosrynka,
valansatta små vackra öron,
vällagd skuldra,
tillräcklig bröskorg,
välansad svans med härlig kringla,
goda miner och rörelser
står något utställt fram

Kommentarer
Postat av: Beate

Grattis Valle!

Snyggt jobbat!!

Beate

2008-06-03 @ 11:20:40
Postat av: Glimz

Snygging snygging där, tycker allt att du skall komma & hemma här!! Kramizen -Ninizen

2008-06-04 @ 13:30:05
URL: http://www.ninz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test