Mammsen är stolt över Falcon

Nu har vi varit ute i trädgården och busat av oss !!!

Valle är helt slut och flåsar och dricker vatten.
Hampus tar det lungt som vanligt.
Falcon springer fram och tillbaka och är nog lite trött utan att visa det.

Efter mycket bus började mammsen att träna oss !
Valle ställer upp sig och står stilla medans mammsen tar ett steg bakåt = duktig kille !
Hampus är lite svårt att skola om då han är van vid att mammsen har flyttat hans bakben för att stå snyggt, men det gick ganska bra ändå.

Och så kommer då det mammsen är så stolt över =
när jag (Falcon) kom hem och mammsen började träna mig att stå snyggt var mammsen tvungen att hålla tex skinkan framför munnen och jag fick stå och smånagga på skinkbiten utan att få allt på en gång och för att få mig att stå kvar.
Sen fick mammsen lite problem med att jag gärna ville ta upp ena tassen och få tag i skinkan, men det lärde jag mig snabbt av med.
Nu idag så började mammsen att träna mig att stå helt stilla och skinkbiten en bit ifrån. Det har inte gått förrut då jag hoppat efter mammsens hand. Men idag efter lite träning ställde jag upp mig själv och stod stilla utan att hoppa.

Så nu hoppas mammsen att jag håller det där och att lillmammsen Michis kan ta ett kort när hon kommer hem för att visa hur fint jag kan stå för mammsen kunde ju inte både ställa mig och ta kort samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhhh vi vill se kort när Falcon står fint. Tjata på Michis nu.



// Kram Malin

2008-05-07 @ 17:53:43
Postat av: Beate

Ja, jag vet att jag är gammal (och gaggig)... men när jag var ung så var det fint när jyckarna lyfte upp tassen för att få mat. Det var värstinggrejen då och alla hundar tränades så. Ja, ja... jag får väl vänta på bilder med Falcon.

Å en sak till: Rynkar på mopsar verkar vara nå't riktigt fint. Kan inte minnas att någon nå'n gång tycker att mina rynkor (inte mina valkar heller för den delen) är fina. Men så är jag ingen mops heller.

//Beate

2008-05-07 @ 22:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test