Valle på kurs

Det var länge sen jag åkte själv i bilen med mammsen.
Jag är ju van vid att ha Hampus med mig i bilburen, men igår var jag själv.

Som vanligt brukar jag sitta och pipa lite, men igår blev det så ensamt så jag lät nog som en liten vargunge där jag satt och ylade bak. Och länge åkte vi också ! Ha, ha !

När vi äntligen kom fram fick jag träffa Simon för första gången. Mammsen har ju fått träffa honom flera gånger, men inte jag, men det var jättekul att få busa lite med en liten svarting. Han var så liten och söt och jag ville busa mer och mer men mammsen höll i mig då jag var lite för påstridig.

Sen när kursen började så var det en del mopstjejer där. Jättekul ! Jag ville busa lite, men dom var mindre och tyckte nog att jag var lite jobbig där jag hoppade fram och tillbaka och ville fram och leka.

Moa som hade kursen hade gjort en ring på en gräsmatta och i den skulle vi träna att gå fint.
Eftersom det var några tjejer med så vart det lite härliga tjejlukter i ringen och mammsen kämpade ett tag med att jag skulle gå brevid henne medans jag ville nosa istället. Men till slut så funkade det.

Mammsen gick i "ringen" och fick också träna mig att stå fin på bordet och efter en stund gick det faktiskt riktigt bra.
Mammsen fick en massa tips hur hon skulle göra så nu blir det mer träning hemma.

Efter två timmar fick vi gå in och fika i en stuga och det var ganska skönt då det hade blivit lite kallt ute.
Sen blev det den "långa" vägen hem igen, men då var jag trött så jag la mig ner och sov och orkade varken pipa eller yla.


Kommentarer
Postat av: Malin

Simon var dööötrött efter kursen...men inte tillräckligt trött för att bara lägga sig ner och sova. Som vanligt så skrek han stundtals som en stucken gris när vi åkte hem. Vet inte hur jag ska få honom att sluta upp med det där. Man blir ju så himla stressad när han gapar, som att någon har stuckit kniven i honom. Vi får nog träna små stunder varje dag...och hoppas att det ger med sig.



Valle var ju en riktig tjejcharmör idag....eller han tyckte det i alla fall haha.



// Malin

2008-05-16 @ 10:15:59
Postat av: Beate

Stå på dig Valle och passa på medan tillfället ges, om man säger så.

//Beate

2008-05-18 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test