Utställning i Västerås för Valle

Imorse gick mammzen upp tidigt.
Hon stod länge och väl inne på toaletten för att fixa till sig. Tur att man inte är tjej och människa.
Jag låg kvar i sängen och tittade ut mot toaletten och när jag trodde att hon skulle gå ner hoppade jag genast ner från sängen - men det skulle hon inte så jag gick och la mig i vår säng utanför sovrummet.

När klockan började närma sig 8 märkte jag att det var något på gång och jag följde mammaz steg var hon än gick för att inte missa något och när klockan var 8 stoppade hon in mig i bilen.

Jag är inte van att åka ensam i bilen så under resan till Västerås som tog 1 timme så "skrek" jag lite då och då för att få uppmärksamhet.

När vi kom hem så var jag lite flåsig och jättetörstig så det första jag fick var vatten. Sen försökte mammzen få mig att lugna ner mig lite eftersom domarna har bestämt att dom ska hålla lite koll på oss mopsar och vårt flåsande.

mamma var väldigt nervös när hon gick in i ringen med mig - pga flåsandet - men det gick bra och mammzen fick "vårt" röda band som betyder att vi får fortsätta !!!!!!

In i ringen igen och visa upp sig. Jag flåsade mindre och mindre och gjorde så gott jag kunde med mammzens kommando.

När domaren började att placera oss killar i öppna klassen trodde mammzen absolut att vi skulle sluta som 4:a, men vi hamnade på en 3:e plats i konkurrensen med ett CK !!!!!! Utanför ringen så hörde mammzen en massa kompisar som klappade händerna för att vara den enda svarta killen i "gänget" och få en sån bra placering.

Eftersom vi fick CK så skulle vi in igen i "Bästa hane" och vi fick stanna en stund tills det var 6 killar kvar - då åkte vi ut. Synd ! Mammzen hade blivit så glad över en placering i Bästa hane. Men är dölycklig för mitt CK i alla fall.

Så mitt resultat blev alltså 1 öppen klass, 3:a i konkurrensen med CK !!!!




När pappzen och mammzen hämtade ut rosetterna fick vi fel rosett - den i mitten  - för jag blev faktiskt "bara" 3:a och inte 2:a !!! Uff !

Här kommer lite bilder på några utav oss :



         

Bild 1 - Mammzen i helvitt och jag nedanför
Bild 2 - Mammzen ställer upp mig inför domaren
Bild 3 - "Ringdanz"

         

Bild 1 - Mamma Hedda och Natcho
Bild 2 - Mamma Hedda
Bild 3 - Mama Hedda och syrran Ettan



Puggens Hanna till vänster som blev BIR och Nacho som blev BIM !!!

Grattis Nacho !!!    

Kommentarer
Postat av: Beate

Stort GRATTIS till din fina placering. Om dy lyder mammsen även i fortsättningen så blir det nog flera rosetter framöver :-) Voff!

2009-04-25 @ 23:24:43
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: penny, ringo och eva

STORT GRATTIS TILL ER!!!!! Superroligt :) synd på bästahane-placeringen.... ibland önskar man att det fanns 6 placeringar ;);) menmen vad är en bal på slottet?!?! superroligt. Du är en snygging Valle!! kramkram

2009-04-26 @ 01:36:07
URL: http://www.peringos.se
Postat av: Karin

Va kul...)

2009-04-26 @ 08:35:58
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Einar & mopsarna på Mörön

GRATTIS till CK -

du måste ha visat dig väldigt stiligt...

Vi kanske ses i sommar i ringarna

// (svarte) Einar & mopstjejerna

Postat av: ejmis

Kul! Grattis!

2009-04-26 @ 19:21:27
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Gabriella o Gosmopsarna

Vi gratulerar och saluterar och är så glad över att domaren verkligen dämde mopsarna och deras utseende samt prestationer och inte såg nån färg, jihaa :) och återigen GRATTIS GRATTIS GRATTIS, VÄLFÖRTJÄNT!!!

2009-04-26 @ 19:47:32
URL: http://www.gabbinos.se
Postat av: Johanna

Grattis, grattis! :D

Hoppas vi ses i ringen i sommar!



Kram Johanna & hundarna1

2009-04-27 @ 11:42:18
URL: http://johannahelaveckan.blogg.se/
Postat av: Daisykojan

Grattis i massor, superkul med en svart pudding som får ck :) hoppas att vi får se honom i många ringar i sommar. Ha det så gott så ses vi framöver.//katrin

2009-04-27 @ 18:49:10
URL: http://nogg.se/Daisymopsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test