Valle på utställning i Askersund

Så har mamzen och jag varit på en liten resa !

Mamzen gick upp jättetidigt imorse - 04.00 - men det orkade inte jag. Jag tittade lite försiktigt på henne och somnade om.
Men när klockan var 05.00 kom hon upp och bar ner mig för trappen så jag kunde vakna till lite.

Mamzen hade lånat sin mammas bil och satt min bur i baksätet så att jag kunde få lite frisk luft på mig och så åkte vi iväg. Hela resan gick jättebra eftersom jag inte satt så långt ifrån mamzen och såg henne hela tiden. Och resan tog i alla fall nästan 3 timmar.

När vi kom fram fick jag värsta tokrycket och sprang runt som en galning utanför bilen medans mamzen försökte få ihop bur, stol, väskor och det vi skulle ha med oss.

Det var tur att vi var så tidiga för när vi kom upp mot vår ring där vi skulle vara så såg vi några bekanta - Catrin och Bosse - och mamzen vinkade glatt och drog i vagnen med bur och allt på. Men helt plötsligt stod hon där med handtaget i ena handen och mig i den andra - pinnen hade gått av och buren ramlade rakt bak och alla saker ramlade av. Mamzen då.
Bosse var snäll och kom och hjälpte mamzen med vagnen. Tack Bosse !

Eftersom solen började värma på så satte mamzen på mig "min gula lilla dräkt" som mamzen sytt av kyldukar så att jag skulle klara mig tills jag gick in i ringen !

Ju mer klockan blev så kom det mer och  mer folk och tälten blev fler och fler. Min uppfödare Maria och hennes dotter Jessica kom med tre Strandsmedjans också. Och Ann får jag ju inte glömma !


Så var det dax att gå in i ringen och vi var 5 st killar som ställde upp oss så gott det gick i Öppna klassen !
Jag var ensam svart kille och mamzen blev lite nervös då vi inte visste om domaren - Hans Almgren - tycker om oss svarta snyggingar. Uff !

Tre stycken av oss 5 åkte ut på 2:or och mamzen blev ännu mer nervös, men vi gjorde vårt bästa och fick en 1:a ! Pust !

Jag blev 2:a i konkurrensen med ett CK och fick senare gå in i Bästa hane där jag blev Bästa hane på reservplats.

Mamzen är självklart nöjd över mitt uppförande och kommer att kämpa på. Det här var ju mitt 5:e CK och nån gång måste det bara bli min tur. Uff !

Här kommer min kritik :

Väl balanserad, fin storlek, bra bredd i underkäke, kunde ha lite mera höjd i skalle, välansatta öron, något öppna vinklar i fronten, väl på ryggen välringlad ansatt svans, glansig päls, rör sig trevligt, lätt rullning !



 



Om ni undrar vad det är för någonting ovanför rosetterna så är det en gummiklubba som mamma fick till mitt CK.
Den kan hon använda till vårt nya tält !



Tack alla runt ringen för en trevlig dag och för alla resultat !


Kommentarer
Postat av: Gollum med flock

En alltid lika läsvärd berättelse av era era äventyr. Grattis till jättebra kritik såväl som placering i Askersund. Vad roligt att Falcon äntligen kommer hem. Vi gläds med er!

2009-08-09 @ 21:53:46
URL: http://www.nogg.se/gollum
Postat av: penny, ringo och eva

Stort grattis till en superprestation!!!!!! :)

2009-08-09 @ 21:54:32
URL: http://peringos.blogg.se/
Postat av: Gabriella i dogsen

Hej hopp...stort grattis till dagens placering :)

2009-08-09 @ 21:59:24
URL: http://www.gabbinos.se
Postat av: Beate

Stort grattis Valle, Voff!!! Snyggt jobbat!! Undrar om du är lite avis på Falcon. Med dina meriter borde du ju få lite dambesök då och då (med eller utan kyldräkt ;-)!!!

2009-08-09 @ 22:40:22
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Annica

Stort grattis!!!!

2009-08-10 @ 19:20:47
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test