Blåbärshampus

När det är någon i köket som gör något så måste jag självklart vara där. Det kan ju ramla ner något på golvet som man kan smaska i sig. Och i dag var det likadant.

Mammsen låg i soffan och vilade sin rygg och lillmammsen Nathis var i köket med en kompis och höll på.
Jag la mig på golvet som vanligt och väntade snällt. Nathis och hennes kompis gjorde blåbärspaj men det visste ju inte jag. När pajen var klar i ugnen så tog Nathis ut den ur ugnen och då jag inte är någon kock så vet jag inte vad hon gjort -
inte mammsen heller - men det fullkommligt rann blåbärssaft under formen och självklart rakt på mig.

Nathis sprang in till mammsen i vardagsrummet och hon behövde bara titta på mammsen så förstod hon att det var något som hänt. Hon följde med Nathis in i köket och såg allt blåbär som var överallt i köket och såg sen min svans och ben.

Tur för dig att det inte är Hampus som ska ställas på lördag för då hade det inte varit kul.

Ja, så på lördag får jag vara hemma medans mammsen, pappsen, Valle och Falcon åker till Nyköping för att ställa Valle.
Jag ser ut som en liten skär gris på svansen - syns lite dåligt på kortet kanske, men det ser lite roligt ut tydligen. Jag ser ju inte.


Kommentarer
Postat av: Beate

Riktigt snyggt!! Och mycket billigare än att köpa hårfärg, kvickare också.

//Beate

2008-08-13 @ 15:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test