Getingstungen

Mammsen och pappsen satt nyss på altan och tog en kopp kaffe.
På bordet hade mammsen 3 st köttbullar som höll på att svalna och som vi skulle få så vi var allihopa på altanen självklart och väntade på att få oss något gott !

Helt plötsligt började Falcon springa omkring i cirklar och mammsen undrade vad jag höll på med.
Mammsen började titta noggrannare och såg en geting som satt under hakan - mitt på underläppen - och rusade upp och tog upp mig. Hon fick inte bort den för den satt där den satt och pappsen kom med ett papper och ryckte bort den.

Typ 5 sekunder senare tittar mammsen på mig igen och ser att gadden fortfarande satt kvar. Tur att man har svart mask så den gula gadden syntes lätt. Mammsen lyfte upp mig och pappsen tog bort gadden.

Nu ligger jag här på golvet med en lite uppsvullen haka medans mammsen håller lite extra uppsikt över mig.
Hon blir ju alltid så orolig när någonting händer. Ja, och vad är det som kan hända ?! Jo, man kan få svårt med andningen säger pappsen då och då blir ju mammsen ännu mera orolig.

Men jag verkar inte orolig eller nått utan slickar mig lite om munnen då det är lite svullet så det verkar inte vara så farligt.
Får bara hoppas på att det inte svullnar upp mera.



Uppdatering :

svullnaden på hakan har gått ner och mammsen är lugn !!!

Kommentarer
Postat av: jayne

usch din stackare...

Fick du i ngn köttbulle då??? Hopaps svullnaden går ner.

2008-08-08 @ 15:59:55
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Malin

Huuu vad läskigt. Stackars liten. Hoppas att hakan inte svullnar mer.



// Kram från gammelmamzen

2008-08-08 @ 16:33:01
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Beate

På en mops är ju allt lite ...mmmmhhh svullen ... om man säger så. Tänk om getingen hade fått tag på vår mun/haka...ha, ha.

Hoppas verkligen att Falcon mår bra igen

//Beate

2008-08-08 @ 21:35:45
Postat av: Berit

Beate är ju helrolig. Tänk om getingen hade fått tag i mina hakor.

Puss Mamsen

2008-08-08 @ 22:49:45
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test