Hampus päls

Nu har jag blivit borstad på baksidan.
Mammsen duschade ju oss i morse och nu har vi torkat i solen.

Mammsen ställde mig på gräsmattan och drog fingrarna genom pälsen och bara ropade till : herregud, vad är det här ?
Hon fick hela händerna fulla med päls. Voff, voff !

När mammsen duschade oss i morse körde hon nämligen igenom fingrarna genom pälsen ända ner till skinnet fram och tillbaka så att vi verkligen blev rena. och då drog hon väl upp all "gammal" päls. Och den lossnade nu när hon drog fingrarna genom min torra päls.

Falcon har ju inte så tjock päls som mig så på honom rasade det inte av någonting, men på mig. Tjena hallå, nästan en hel hund. Se själva :



Den stora tjocka tussen är från borsten som hon tog först, men det gick mycke bättre med fingrarna tyckte hon och så tyckte jag att det var skönare också.

Kommentarer
Postat av: Beate

Yuck! Tur att mammsen gjorde det ute på gräsmattan. Trodde att mopsar var "korthåriga". Gud vad fel jag hade.

Åsså tala om för mammsen at ta in er en och en i duschen, inte alla tre samtidigt. Då får hon det kanske lite lugnare... mindre stänk och efterstädnding om man säger så.

//Beate

2008-08-12 @ 23:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test