Falcon på ringträning

oj,oj,oj vad mammsen har sprungit omkring idag.
Och helt plötsligt var hon borta, vi hörde henne låsa dörren och vi gick och la oss som vanligt, och så kom hon hem igen och så ut igen. Vi fatta ingenting.

Och helt plötsligt fick jag på mig ett utställningskoppel och mammsen gick ut med mig på gräsmattan.
När vi har tränat inför utställningar har jag ju haft på mig det vanliga kopplet för det mesta, men nu ville mammsen verkligen kolla om det funkade med det rätta. I trädgården gick det för då såg jag att mammsen hade en köttbulle i handen. Mums !

Sen blev jag instoppad i bilen. Jag är ju van vid att ha dom andra killarna med så mammsen trodde att jag skulle ge värsta skriket nu - som Valle brukar göra - men jag gnällde till nån gång bara men sen var jag tyst.

Helt plötsligt var vi framme och mammsen släppte ut mig. Då såg jag alla mopsar framför mig och jag blev alldeles tokig. Dit måste ju jag och det väldans snabbt. Hade jag varit större och starkare lovar jag att mammsen hade ramlat framlänges för nu kände bara mammsen hur jag drog till i kopplet. Och väl framme hos några mopsar spydde jag. Så mammsen fick skämmas lite. Ha, ha !

Vi gick i en ring och jag var väl inte riktigt med på noterna i början och ville galoppera och springa ikapp dom andra, men mammsen höll i kopplet och gav sig inte. Det fortsatte ett bra tag och mammsen blev lite trött på mig av allt mitt busande jag höll på med - speciellt med brorsan Harry som också var där.

Uppe på bordet blev mammsen megastolt. Jag stod alldeles stilla och tittade på köttbullsbiten mammsen höll framför mig.

Jag fick gå ut ur ringen några gånger då jag blev lite trött, busa lite och sen var det in igen.
Mammsen fick en del tips och nu blir det hårdkörning så fort vi bara gör nått. Och dessutom ska jag tom få gå ut oftare med mammsen själv så jag slutar att dra i kopplet på det där viset som jag gjorde idag, för det har jag inte gjort tidigare.

Nu sover vi alla tre sött som bara den !


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni var sååå duktiga på ringträningen igår. Nu fortsätter vi att träna å träna....så kommer vi till slut att vara riktiga proffs. Puss på Falcon.



// Kram Malin

2008-06-27 @ 00:57:33
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Katarina

Hej!

Tack för kommentaren på min hemsida!

Ja det var riktigt ruggigt ett tag, men nu mar jag prima-ballerina med trikåbyxor... ;-)



Hoppas vi ses framöver!

Trevlig helg!

Gollum med matte

2008-06-27 @ 14:56:30
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test