Mat - Hampus

Vilken orättvisa det är här i huset ! Usch !
Jag får minst mat av oss alla tre då mammsen vill att jag ska gå ner lite i vikt. Hmmm ! Jag som är så snygg och stilig.

Så när jag får min mat morgon och kväll går det väldigt fort att äta upp den då jag får så lite.
Sen försöker jag gå runt dom andra och kolla om dom har tappat något ur sina skålar, men inte då.

Idag när mammsen kom hem från ett ärende så skulle Falcon få mat och då skulle tydligen Valle få lite extra också då han istället måste gå upp i vikt. Så när Falcons mat var fördigblött och han och Valle skulle få mat "lurade" mammsen ut mig på altan med en liten Frollic-bit för att dom skulle kunna äta och jag inte skulle se det. Som om jag är dum eller ?! Jag hörde när skålarna ställdes ner på golvet och tittade mot dörren, men mammsen ropade på mig lite snällt från gräsmattan och lockade ut mig.

När sen dom andra kom ut och dom var färdiga sprang jag in och slickade skålarna för att få känna lite matsmak.

Hoppas det inte tar för lång tid för mig att gå ner och hoppas inte Valle ska få så mycket mat länge.
Jag blir ju jätteavis. Men mammsen vill ju ha mig snyggare så jag får väl tåla det ett tag då !


Kommentarer
Postat av: Beate

Kanske kan du charma mammsen att mata dig med lite morötter eller GI-mat, borde funka. Åt andra sidan kan du "sniffa" lite på min blogg, då ser du hur fin du egentligen är... mmmmhhhhh.

//Beate

2008-06-17 @ 20:35:34
Postat av: Berit

Du skriver ju så härligt på din hundsida så man kan nästan tro att hundarna pratar med dej. Jättebra.

Gammelmamsen

2008-06-21 @ 11:59:19
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test