Utställning

Mammsen har varit dålig igen på uppdateringen !

I lördags var vi - Falcon och Hampus - på utställning på Gubbängsfältet !
Det var en heldag kan man säga !
Mammsen och hennes kompis Malin brukar ringa varann innan utställningen och bestämma när dom / vi ska vara där och den här lördagen var det över 70 hundar före oss. Och då sa dom att vi - mopsarna - skulle börja vid 13 ungefär.

Mammsen som var på lillmammsens basketmatch på morgonen lämnade oss hemma på morgonen, men vi märkte att något var på gång då hon packade vår väska med våra saker. Och dessutom godis och köttbullar. Och ändå fick vi vara hemma ?? Så när dom åkte iväg hoppade vi upp på soffryggen och tittade ut genom fönstret för att se vart dom tog vägen.

När klockan var 10 kom dom hem igen och packade in oss i bilen. Pappsen skulle ju iväg på nästa basketmatch så han var tvungen att skjutsa mammasen till utställningen. Mammsen trodde ju inte att vi skulle behöva vänta så länge. Men det var helfel.

Jaqueline kom dit med Renton och Donnie, brorsan Harry kom och så kom Malin med Simon.
Vi stod där i blåsten och väntade och väntade. Och när klockan var 15 började det äntligen för oss !!!!

Falcon var ju på sin andra utställning och när jag var på den förra så gick jag först. Nu hade jag Donnie framför mig och då ville ju jag ifatt honom. Jag har inte riktigt fattat det där än. uff ! Mammsen tyckte jag såg ut som en säl när jag gick eller drog mig framåt i ringen så mammsen förstod att det inte skulle gå så bra för mig.

1: Donnie
2: Simon
3: Jag
4: Harry

Alla fick HP och Donnie skulle in sen i BIG-valp-finalen !


Här är min rosett !

Sen var det Hampus tur ! Jag var dessutom ensam vuxen mops så jag fick skärpa mig extra noga då domaren bara hade mig att titta på ! Uff !

Mammsen gick runt och visade upp mig och så fick jag HP och blev automatiskt BIR då jag inte hade någon tik att ställas emot.

Efter lite mer väntan så blev det äntligen BIG-final !
Först var det valparna och Donnie blev till slut BIG 3:a ! Grattis killen !

Sen var det dom vuxnas tur att gå in. Det var ett gäng hundar och domaren var noga så mammsen och dom andra mattarna fick springa ett gäng varv innan han bestämde sig.

Jag hamnade till slut på BIG 2:a plats och mammsen blev jätteglad !


Här är mina rosetter : HP, BIR och BIG 2:a ! // Hampus


Kommentarer
Postat av: Beate

Ni är ju såååå duktiga!!! Hoppas eran mammsen har plats kvar fr alla rosetter som ni får. Voff!

//Beate

2008-09-16 @ 23:07:40
Postat av: Malin

Ja det var kul att se Hampus svänga sina lurviga. Stort grattis till superresultatet.



// Kram Malin

2008-09-16 @ 23:11:56
Postat av: Jeanette

Grattis!!

2008-09-17 @ 06:57:34
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Mopsen Hugo

Hej,



roligt att se att ni är inne på min blog, nu måste vi börja följa eran blog också! Vad söta ni är, Hugo skulle bra gärna vilja busa med Falcon tror jag!

Hälsningar Hugo och matte Sofia

2008-09-18 @ 14:34:46
URL: http://mopsenhugo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test