Minnesutställning Vallentuna

Igår var Valle och Falcon på minnesutställningen i Vallentuna.
Det var fint väder så tältet fick hänga med idag så vi inte fick det så varmt.

Mamz har inte varit på utställning med Falcon sen den 22 mars så mamz var lite nervös.
Dessutom har jag precis börjat äta som en mops igen så jag har inte hunnit lägga på hullet så mycket som mamz ville.
Men mamz och jag gick in i ringen och gjorde vårt bästa.
Här är min kritik :

1,5 år hane som kunde ha lite mer mask, huvud och uttryck , välplacerade sunda ögon, tillräcklig benstomme, bröstkorg behöver utvecklas, högt ansatt och väl ringlad svans. rör sig väl från alla håll, typisk rullning men ger en aning långsträckt och luftigt uttryck, bra päls, färg och pigment, trevligt temerament.

Falcons resultat blev 1, kk-R !!!

Så nu ska mamz träna mig i två veckor innan det är dax för en 2-dagars utställning i Sandviken !

Under tiden jag var ute på plan så låg Valle i buren och tog det lite lungt under tälttaket.
Papz tog ut honom när jag nästan var färdig innan det var dax för honom att gå in i ringen.
Så här blev Valles kritik :

Hane, svart av utmärkt typ och storlek, fyrkantig profil, bra huvud som kunde ha mera bredd, sunda ögon, tillräcklig hals, plan rygg, tillräcklig bröstkorg, rör sig väl från alla håll, bra vinklat bakställ, bra päls och färg, vilvisad, bra temperament

Valles resultat blev 1, kk 2, CK, BH-R !!!




Här kommer några bilder från dagen !

         

         

    

Valle och Hampus uppfödare Maria har ju också rottweiler. Och idag ställde hon Jack som idag fick resultatet :
1, 2bkl, CK, BIR, BIG-R !

Jättegrattis Maria !

    


Grattis till alla mopskompisar som fick så fina resultat !


Kommentarer
Postat av: Natalie

ja jäklar där e vi ju ;)Muffins nästa ggn, okej =)

2009-08-24 @ 15:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test