Falcon har tränat

Nu har mammsen och jag varit nere på hundklubben.
Jag skötte mig relativt bra på väg ner till klubben - ville bara dra lite grann när vi träffade på en hund.

Nere på klubben hälsade jag på Ullis, Suss och Sandra.
Sandra och Suss hade med sig sina hundas som är schäffrar och Sandras hund är jättestor. Hua !
När hon kom in i rummet där vi satt satt jag ner på golvet mellan mammsens ben och tittade med stora ögon.

Mammsen satt och pratade med Ullis och fick massa tips på hur hon ska få mig och lugna ner mig och sen fick jag sitta en bit ifrån Suss's hund.

Efter en stund blev det lite jobbigt och jag ville bara upp i mammsens knä och hoppade upp på hennes ben hela tiden.
Men jag blev nerputtad hela tiden. Det var inge kul. Men till slut orkade jag inte att hoppa längre utan satte mig ner på golvet. Ja, ibland ville jag, men mammsen blev glatt överraskad över att jag faktiskt kunde vara duktig.

Till slut var jag så trött av allt så jag satt och halvsov, men när vi gick ut ur stugan var jag pigg som en  mört igen.

Alla gick ut på en promenad och mammsen och jag gick med en bit innan vi vek av hemmåt medans dom andra gick ut på golfbanan.

Nu försöker jag hitta någonstans där jag kan få ligga ifred och vila för jag är jättetrött.
Mammsen har sagt att jag ska få vila innan vi går ut en till promenad sen.

Kommentarer
Postat av: Beate

Du verkar vara en pigg rackare. Klart att du skäller när du ser en stor vovve, du vill ju skydda mammsen, eller hur, och då måste man visa framtassarna även om dom dumma vuxna inte förstår det.

Du skulle nog trivas med Axel - en liten söt malteser. Han gör ungefär som du, fast han är nästan tre år. Ingen bättring i sikte där (heller) trots otaliga besök hos en "vovve-shrink".

Så det är nog ändå bäst att du gör som mammsen säger, annars är det en psykolog som gäller, och det tror jag inte att du skulle gilla. Voff.

//Beate

2009-01-03 @ 16:20:45
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: marina

Åh, vad söta de är.Kul med hund sidor,när man själv är insnöad på ämnet hund!Ska jag vara ärlig tyckte jag förut att mopsar var fula...MEN sedan en tid har det slagit om helt ,de är så charmiga likaså Fransk Bulldogg.De kanske är väldigt olika raser men lika charmiga.Vilka fina bilder du har på hundarna.Ska fortsätta kolla in fler av dina sidor.//marina

2009-01-03 @ 19:53:44
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: marina

Fick se Falcon som valp,blev helt såld.Så himla söt!//marina

2009-01-03 @ 20:02:30
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Ullis

Heheee, Falcon är en lite "kung"! Tur att han är en liten hund annars hade han nog varit områdesskräck =0. Kung tycker att han ska beskydda alla och han är yngst!!!!!!! Men så jäkla mysig. Lycka till Nettan och övriga i familjen så ska du se på fanken.

Japp, nu slipper jag banta för den där jäkla kräksjukan har slagit till och jag hatar att SPYYYY.

Kram Ulllis

2009-01-03 @ 21:25:28
Postat av: Gosmopsarna Hudik

Jaha ja, nu ska mamzn din börja trillskas, hmm typiskt när man fått göra lite som man vill så länge!!!!! Hopplösa mamzor eller hur Falcon mannen

2009-01-03 @ 21:44:18
URL: http://www.123minsida.se/Lovedogs
Postat av: Therese och Simba

Hej! Så kul att läsa din blogg, har ju läst den förut också. Jag har en fransk bulldog och bor i Hässelby. Jag är en stor mops älskare och nästa hund ska definitivt vara en mops. Såg att ni ska ställa ut på måndag i kista,jag ska dit imorn och kika de va synd annars hade de vart kul o se alla mopsarna på måndag. Jag ställde simba,min fralla alltså.. på älvsjö utställningen 7dec, han blev 3a av 10st unghanar, hur glad som helst blev jag, första gången en så stor utställning :)

hare bra! /Therese och Simba

2009-01-04 @ 01:28:18
URL: http://frallansimba.blogg.se/
Postat av: Karin

OOOooooo va kul...Det hade du.. Va fin.

2009-01-04 @ 23:07:54
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Ingrid S

Kom in på din blogg av en händelse nu. Jag har också en mopspojke. Han är 6 år.Har även 2 labradorer som jag tränar jakt med och mopsen är alltid med och apporterar. Charmar alla!!!Mycket hund i litet format.Roligt att man hittat en hundblogg.

2009-01-05 @ 00:45:53
Postat av: Gollum med flock

Vi håller tummarna för er i morgon i Kista!

Kram från oss i Farsta!

2009-01-05 @ 11:38:14
URL: http://www.nogg.se/gollum

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test