Vad har du för problem ?

Idag fick jag - Falcon - följa med ner till hundklubben med mamz !
Mamz håller nämligen på att bli tokig på mig när hon är ute med oss killar !

Så länge vi inte möter någon eller nån bil kör i närheten så är det inga problem ;
jag stannar när mamz stannar och går när mamz går !

MEN ....

... när vi möter någon - människa, hund, barnvagn, paraply eller någon/något överhuvud taget så blir jag som tokig och ska fram på ett eller annat sätt. Jag drar i kopplet, ser ut som ett flygplan, skäller.... allt för att komma fram.

Mamz har försökt att gå med mig i jättekort koppel intill benet förbi folk, ställa mig en bit ifrån där vi kommer att möta någon och stå still tills person / något går förbi, men ingenting hjälper, så nu tänkte mamz att det är dax att gå ner till hundklubben och möta massor av folk och hundar.

Och inte blev det som mamz hade tänkt inte. Jag var hur snäll som helst förutom några små ryck i kopplet på planen, men annars var jag tyst, lekte inte flygplan eller skällde.

Mamz fick självklart frågan : Vad har du för problem ?

Ja du, vad ska man säga om det ? Mamz blev ju lite sur att jag inte visade upp min fula sida, men också glad att jag kunde skärpa mig nere på klubben.

På vägen hem mötte vi självklart ingen och jag gick brevid mamz hela vägen hem nära intill även om jag inte behövde det.

Nyss gick mamz ut med oss på vår sista lilla kvällspromenad och då står en utav våra grannar längst upp på vår gård och vad händer ???? Jo, skäll, flygplan, drag i koppel !

Så nu vet inte mamz vad hon ska göra med mig. Hon har tom satt på mig ett sele så det är lättare att hålla mig när jag håller på sådär och inte vill rycka till i min hals.

MY MUM NEED SOME HELP !!!!!!


här kommer en mörk bild från ikväll när mamz tränade lite med mig på planen !




Kommentarer
Postat av: Fine

åh, de där bilarna ska Nessla på hon också. Jag hoppas hon har mestadels Valle nerver i sig och lugnar sig, men jäklar vilken träning det var för henne att leka av sig,. hon sov säkert 12 timmar på raken sen.



zzzz.... ;)

2010-01-21 @ 00:13:37
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Qurre, Strimman & Zuki

Hahaha Vad du än lider av lider jag (Strimman) oxå av! Vår mamz skäms lite över mig, ibland oss för att vi beter oss som galna rabiessmittade hundar ibland... Qurre lärde sig att gå fint i kopplet, men jag vägrar, har massor av olika selen, sista köpet var "non pull" men inget biter på mig heller =) Jag drar och skäller som en galning, Zuki skäller som en galning. Qurre var likadan men har lugnat ner sig så nu skäller han bara på STORA hanhundar typ rottisar och staffar.... Men när vi befinner oss där det finns många hundar, då uppför vi oss bättre vi me!? /Strimman

Postat av: Daisykojan

Halloj i Falconkojan :)



Vi tycker du ser hur lugn ut som helst :))



Vi tror att du försöker flyga på riktigt och att du skäller för att du tar i.



Vi har försökt att flyga vi också ibland men så kom vi på vilka dåliga simmare vi är och tänkte då att flyga måste ju vara minst lika svårt. Så nu har vi både slutat flyga o simma.



Trevlig helg på er



Kramizar från oss i Daisykojan

2010-02-05 @ 18:57:10
URL: http://www/nogg.se/DaisyMopsan
Postat av: Emma

Hej!Gulliga mopsar du har=) Jag har en mopskille på 2 år som heter Ozzy.Han har också en förmåga att vilja springa fram till allt och alla.Konstigt nog blev det bättre när jag köpte ett flexkoppel( ett sånt som har lina som halas ut allteftersom han drar iväg. Han är mer lättstyrd när han inte är hårt hållen i kopplet och jag använder rösten och en hel del godis med såklart hihi.Kan ju vara värt ett försök.Johan, hundcoachen i härliga hund brukar tipsa om en långlina som bara hänger efter hunden så man lär sig använda rösten istället för att ha dragkamp med mopsen, trodde ju inte riktigt på det där men det verkar funka=)Ha det gott/Emma&Ozzy

2010-02-25 @ 19:01:09
URL: http://ems86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test