Valle : Sundsvall 9 & 10 September

I fredags fick jag hoppa in i bilen tillsammans med mamz och lillmamz Nathis.
Vi åkte till vårt vanliga samlingsställe i Sollentuna där jag träffade några utav Strandsmedjans tjejer ( Mumma, Nezzie, Inez, Hjördiz, Elsie och Gnomi ) Och sen var det Strandsmedjans Elroy och rottisen Jack med.

Fyra timmar senare var vi framme i Sundsvall och vi fick komma upp på hotellrummet. Jag och Elroy fick vara hos mamz och lillmamz i deras rum, medans tjejerna fick vara hos gammelmamz Maria och Jessica i deras rum.

På lördagsmorgonen var det upp tidigt och få mat och promenad innan vi blev instoppade i bilen medans tvåbeningarna gjorde sig iordning.

Vi kom fram till Timrås ridhus där det var fullt med hundar.
Vi blev instoppade i burar innan allt satte igång kl 9.

Så här blev resultaten :
Valpar : 2a Mumma, 3a Nezzie och 4a Nellie ( som också hade kommit dit och är en Strandsmedjans )
Öppen klass hanar : jag kom 3a med CK och oplacerad i bästa hane, Elroy fick en slät 1a
Juniorklass tikar : Hjördiz och Gnomi fick släta 1or
Unghund tikar : Inez vann med CK, 3dje bästa tik och CERT !
Öppen klass tikar : Elsie vann med CK, Rplats bästa tik

Sen gick vi också in i uppfödargrupp och vann och blev sen BIS3 i finalen.

Lillmamz Nathis gick in med mig för första gången i "barn med hund" och blev 2a !

              

Bild 1 - Mumma på bordet
Bild 2 - Strandsmedjans 2,3 och 4
Bild 3 - Lillmamz Nathis med mig på bordet i "barn med hund"
Bild 4 - dagens rosetter (fr h Inez cert, BIS3 uppfödare, ck, 2a barn med hund

På söndagen var vi i Nordichallen.
Här är resultaten från den dagen :
Öppen klass hanar : jag fick en 2a och åkte ut pga min gång, Elroy kom 4a
Unghund tikar : Gnomi vann med CK 4e bästa tik, mamz gick in med Hjördiz och kom 2a med CK med R plats bästa tik
Öppen klass tikar : Elsie vann med CK 2a bästa tik CERT & CHAMPIONAT, Inez kom 4a

Även denna dag blev det en uppfödargrupp, men jag fick stanna i buren då det inte var min dag. Men gruppen som gick in vann och blev sen 4 i finalen.

Eftersom det var så mycket springande fram och tillbaka i ringarna så hade mamz inte tid att ta några kort denna dag.


Kommentarer
Postat av: Berit

Du har skrivit fel månad. Det var ju nu i oktober.

Puss mamsen

2010-10-13 @ 23:40:58
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test